, Image: 224632553, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Panthermedia

Na která auta je dnes největší spolehnutí a která naopak své majitele zklamala? Napovědět může žebříček, který sestavil renomovaný britský magazín What Car.

Pokud vybíráte nové auto, jistě se pídíte po tom, jak asi bude spolehlivé. Nikdo přece nechce platit další horentní sumy za drahý servis. Jenomže, jak zjistit, na který model si dát pozor?

Zajímavé hodnocení nabízí magazín What Car? Sestavil žebříček 25 nejméně spolehlivých aut s maximálním stářím do pěti let. A využil při tom hodnocení a zkušenosti samotných majitelů vozů.

Posledního velkého průzkumu spolehlivosti se zúčasnilo přes 18.000 lidí. Uváděli, jak spolehlivá byla jejich auta za poslední rok, přičemž čtvrtina z nich hlásila alespoň jednu poruchu.

Nahlášené závady pak magazín podle závažnosti rozdělil do 15 kategorií: klimatizace, baterie, karoserie, brzdy, motor, elektrika, výfuk, palivový systém, převodovka / spojka, vnitřní obložení, navigace, řízení, odpružení a další.

Nejčastější problémy majitelé vozů hlásili s nemotorovou elektronikou, takový typ poruchy nahlásilo 24 % účastníků průzkumu.

Řidiči také uváděli, jak dlouho trvala oprava dané závad a kolik servis stál. Většina z nich dala za opravu v přepočtu 3.000 až 6.000 korun, ale někteří majitelé vozů (3 %) museli zaplatit i přes 40 tisíc! čím dražší a delší oprava byla, tím šly body pochopitelně dolů.

Jednotlivá kritéria se pak promítla na celkovém hodnocení aut. Magazín posuzoval celkem 218 modelů 31 různých značek.

A jak hodnocení dopadlo? Tohle je žebříček 25 vozů, na které si jejich majitelé nejvíce stěžovali a které získaly nejnižší hodnocení spolehlivosti:


25. Audi Q2 (od roku výroby 2016)

Hodnocení spolehlivosti: 89,4 %

Poměrně vysoké procento vozů Audi Q2 mělo poruchu (24 %), 10 % závad se týkalo nemotorové elektroniky, ale 7 % bylo závažnějšího charakteru (nejčastější problémy s převodovkou a spojkou).

24. BMW řady 5 (2010 – 2017)

Hodnocení spolehlivosti: 88,4 %

Předchozí generace BMW 5 trpěla poměrně vysokým podílem závad (39 %), některé byly podle průzkumu i závažnější: 10 % majitelů muselo řešit problémy s výfukem a 8 % s motorem. Většinou byl servis zdarma v rámci záruky, ale několik majitelů muselo sáhnout dost hluboko do kapsy.

23. Mercedes-Benz Třídy S (od roku 2013)

Hodnocení spolehlivosti: 88,1 %

Přibližně polovina majitelů těchto luxusních vozů, kteří se účastnili průzkumu, hlásila za poslední rok nějaký problém. Většinou šlo o méně závažné závady na nemotorové elektronice, nešlo o problémy, které by vozy úplně vyřadily z provozu a servis v drtivé většině případů trval méně než týden.

22. Mercedes-Benz Třídy C (od roku 2014)

Hodnocení spolehlivosti: 87,6 %

Necelá třetina majitelů hlásila závady, většinou s výfukem, elektronikou a odpružením. Tady už šlo častěji o potíže, které nepustily vozy na silnici a následný servis trvalé víc než týden.

21. – 20. BMW řady 1, diesel (2011 – 2019)

Hodnocení spolehlivosti: 87 %

Zatímco benzínové vozy předchozí generace jedničkové řady mají velmi slušné hodnocení, u dieselů už to tak slavné není: 34 % těchto aut mělo potíže hlavně s motorem.

21. – 20. Peugeot 208 (2012 – 2019)

Hodnocení spolehlivosti: 87 %

Více než třetina (35 %) majitelů hlásila v posledním roce závadu. Nejčastější problémy jsou se zavěšením kol a elektronikou. Nejednalo se ale o potíže, které by auta úplně vyřadily z provozu a servis většinou proběhl v rámci záruky.

19. Jaguar XF (2007 – 2015)

Hodnocení spolehlivosti: 86,8 %

Ačkoli poměrně vysoké procento (37 %) vozů mělo závadu, nešlo o závažné potíže a servis proběhl během jednoho dne. Řada řidičů ale za opravu musela připlatit, protože automobilka neuznala, že by se na závadu vztahovala záruka.

18. Nissan Pulsar (2014 – 2018)

Hodnocení spolehlivosti: 86,6 %

Téměř 40 % majitelů Pulsarů hlásí poruchu, většina se týkala baterie. Servis proběhl většinou zdarma a na počkání.

17. Volkswagen T-Roc (od roku 2018)

Hodnocení spolehlivosti: 86,5 %

„Jen“ 25 % vozů Volkswagen T-Roc mělo závadu; nejvíce problémů (13%) se týkalo karoserie, ale vyskytly se také potíže s motorem a elektronikou motoru. Servis vždy proběhl v rámci záruky, ale většina majitelů na opravu čekala déle než týden.

16. Seat Ibiza (2008 – 2017)

Hodnocení spolehlivosti: 86 %

Více než čtvrtina vozů předchozí generace Seatu Ibiza měla závadu s nemotorovou elektronikou. V třetině případů oprava trvala déle než týden a jen na necelou polovinu případů se vztahovala záruka.

15. Opel Insignia (2008 – 2017)

Hodnocení spolehlivosti: 85,4 %

Téměř každá čtvrtá elegantní Insignia měla podle průzkumu v posledním roce problém. Ty se přitom často týkaly dvou důležitých oblastí – brzdového systému a motoru.

14. Mercedes-Benz třídy C kupé (od roku 2016)

Hodnocení spolehlivosti: 83,8 %

Ne všichni majitelé tohoto drahého luxusního vozu z něj měli radost. Hned 28 % z těch, kteří se účastnili průzkumu, ohlásilo nějakou závadu. Největší problémy byly s převodovkou a spojkou a nemotorovou elektrikou.

13. Jaguar XE, diesel (od roku 2015)

Hodnocení spolehlivosti: 82,6 %

Dieselový Jaguar XE trpí dvojnásobným počtem závad než benzínová verze. Majitelé hlásili problémy ve všech 14 hodnocených kategoriích. Tři čtvrtiny závad nebyly tak závažné, aby vozy vyřadily z provozu a většina z nich byla opravena zdarma.

12. Land Rover Discovery (2004 – 2017)

Hodnocení spolehlivosti: 82,5 %

Problém nahlásilo 41 % majitelů předchozí generace Discovery, kteří se účastnili průzkumu. Oprava zhruba poloviny závad trvala déle než týden. What Car? upozorňuje, že ani nejnovější verze si nevede o moc lépe.

11. – 10. Renault Zoe (od roku 2013)

Hodnocení spolehlivosti: 82,3 %

Poměrně vysoké procento těchto renaultů mělo problémy, včetně velkého množství všemožných nedostatků na elektronice. Všechny závady byly vyřešeny v rámci záruky, ale tři čtvrtiny automobilů byly mimo provoz déle než týden.

11. – 10. Opel Astra, diesel (od roku 2015)

Hodnocení spolehlivosti: 82,3 %

Dieselové Astry mají v hodnocení o 10 % nižší spolehlivost než jejich benzínoví sourozenci. Závadu hlásí skoro dvakrát tolik majitelů nafťáků oproti těm šťastnějším, kteří zvolili benzín. Téměř čtvrtina problémů souvisela s brzdovým systémem a jeden z pěti s motorem nebo převodovkou či spojkou.

9. Nissan Qashqai, benzín (od roku 2014)

Hodnocení spolehlivosti: 82,1 %

Nissan Qashqai má o něco horší výsledky s benzínovým motorem. Nějaký problém ohlásilo 48 % majitelů benzínových variant, oproti 42 % majitelů dieselů. Problémy s baterií mělo 24 % auto a 6 % pak potíže s brzdami či motorem. Polovina závad byla opravena během jediného dne, ve třech čtvrtinách případů zdarma.

8. Land Rover Discovery Sport (od roku 2014)

Hodnocení spolehlivosti: 81,9 %

Přibližně 43% majitelů Land Rover Discovery Sport zažilo se svým vozem nepříjemné chvilky, problémy se týkaly všech hodnocených kategorií kromě řízení. Servis čtvrtiny automobilů trval déle než týden, většinou byl zdarma.

7. Renault Kadjar (od roku 2015)

Hodnocení spolehlivosti: 81,3 %

Majitelé Renaultů Kadjar hlásí hlavně problémy s elektronikou. Tři čtvrtiny aut musely být mimo silnici déle než týden.

6. Ford Edge (od roku 2016)

Hodnocení spolehlivosti: 80,7 %

Také majitelé Fordu Edge tráví hodně času v servisu. Až 45 % vozů mělo závadu a zhruba polovina z nich musela být v servisu více než týden. Největší potíže způsobila klimatizace a nemotorová elektronika. Všechny opravy byly provedeny zdarma.

5. Range Rover Evoque (2011 – 2019)

Hodnocení spolehlivosti: 78,4 %

Majitelé předchozí generace Range Rover Evoque ohlásili poruchy ve 13 ze 14 hodnocených kategorií, alespoň řízení se závady nedotkly. Téměř polovina automobilů byla mimo silnici déle než týden a 10 % bylo kvůli závadě nepojízdných.

4. Range Rover Velar (od roku 2017)

Hodnocení spolehlivosti: 77,9 %

Závadu ohlásilo 48 % oslovených majitelů Velarů, přičemž 33 % problémů souviselo s nemotorovou elektronikou. Další problémy se týkaly karoserie, vnitřního vybavení a navigace. Všechny vozy byly opraveny zdarma, ale polovina byla v servisu déle než týden.

3. – 2. Jeep Renegade (od roku 2015)

Hodnocení spolehlivosti: 77,1 %

Vozy Jeep Renegade sužují hlavně poruchy elektroniky – polovina majitelů nahlásila alespoň jeden problém. Někteří majitelé uvedli, že jim přestalo správně fungovat digitální rádio či displeje na palubní desce. Většina vozů zůstala pojízdných a oprava proběhla během jednoho dne. Třetina majitelů ale musela za servis připlatit.

3. – 2. 2. Nissan X-Trail (od roku 2014)

Hodnocení spolehlivosti: 77,1 %

I když X-Trail vypadá nezdolně, podle průzkumu tomu tak není. Některou ze závad v 11 ze 14 hodnocených kategorií ohlásilo 39 % majitelů těchto vozů. Zhruba půlka závad byla opravena na počkání, druhou půlku porouchaných X-Trailů ale problémy uvěznily v servisu na víc než týden.

1. Range Rover (od roku 2013)

Hodnocení spolehlivosti: 69,3 %

Nejdražší Rage Rover má bohužel nejvíc problémů a taky nejhorší hodnocení ze všech posuzovaných modelů. Nejčastější závady se týkaly baterie, ale také převodovek a odpružení. Polovina oprav proběhla zdarma, ale ve třetině případů museli majitelé za servis zaplatit v přepočtu zhruba 30.000 korun! Třetina porouchaných aut strávila v servisu déle než týden.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno