Klasická Škoda 110 R se od 130 RS odlišuje mimo jiné o poznání civilnějším vzhledem.

Ze známého podniku soutěžáckého mistrovství Evropy se postupem let stala prestižní veteránská akce. Na tradiční zimní Rally Boucles de Spa byly škodovky opět jako doma.

A to už je Škoda 130 LR, vrchol evoluce soutěžních škodovek s motorem vzadu. Výkon 130 koní, hmotnost 800 kg.

Lesnatý a na belgické poměry málo osídlený kraj Haut-Fagnes (vysoké bažiny), rozkládající se mezi Ardenami a německým pohořím Eifel, není jen domovem legendárního okruhu ve Spa Francorchamps. Zdejší zpravidla nehostinné počasí vítá už od roku 1953 také soutěžní automobily. Pokud zrovna nejsou sněhové závěje, můžete se koncem ledna spolehnout na tuhý mráz nebo prudký ledový déšť, jako tomu bylo letos.

BMW M3 vždy platilo hlavně za asfaltového specialistu, svou hbitostí se prosadilo ve všech možných motoristických disciplínách.

Zimní podnik, který byl zprvu znám jako „Bílé linky“, převzal v roce 1967 jistý Alphonse Delettre a překřtil jej na „Les Boucles de Spa“, což znamená něco jako „lázeňská smyčka“. Od roku 1976 do roku 2003 byla tato soutěž součástí soutěžního mistrovství Evropy, poslední „moderní“ vydání Boucles se konalo v roce 2004.

Mazda RX-7 byla prvním masově úspěšným sportovním vozem s motorem Wankel. Stejný model jezdil i okruhy.

V následujícím roce se událost nekonala a od roku 2006 se znovu odehrává jako Legend Boucles de Spa, která je „historickou“ rally pro soutěžní automobily, stejně tak ale jízdou pravidelnosti pro automobily startující v kategorii Classic.

V osmdesátých letech byla Boucles de Spa nesmírně oblíbenou soutěží i pro tovární tým Škoda, jejíž jezdci tady slavili nejeden úspěch. Za všechny vzpomeňme třeba 2.místo Křečka (1986), když předtím (1985) skončil čtvrtý. Kvaizar dojel čtvrtý v šestaosmdesátém, pátý v roce 1990 a šestý v ročníku 1978.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno